Test PREDPISY Predpisy – všetky otázky Test z leteckých predpisov 1 / 49 Kategória: Predpisy 1. Pilot nesmie štartovať: ak by počas vzletu obmedzil alebo ohrozil iné LŠZ letiace v blízkosti miesta štartu ak je v blízkosti miesta štartu oblak typu cumulus mediocris ak má vzletová plocha sklon menší ako 25° 2 / 49 Kategória: Predpisy 2. Lietať na LŠZ nad územím Slovenskej republiky je povolené pri letoch vo výškach väčších ako 150 m nad zemou len s použitím leteckej rádiostanice pri letoch vo výškach väčších ako 150 m nad zemou len s použitím výškomeru pri letoch vo výškach väčších ako 150 m nad zemou len s použitím záložného padáku 3 / 49 Kategória: Predpisy 3. V bode križovania [bod 3] pri svahovom lietaní sa križujúci piloti: vyhýbajú vľavo vyhýbajú vpravo otáčajú v smere od svahu 4 / 49 Kategória: Predpisy 4. Ak v stúpavom prúde nižšie letiace LŠZ stúpa rýchlejšie ako LŠZ letiace nad ním: vyššie letiace LŠZ uvoľní priestor nižšie letiacemu, rýchlejšie stúpajúcemu LŠZ nižšie letiace LŠZ musí zväčšiť polomer krúženia aby sa vyhol priblíženiu obe LŠZ musia opustiť stúpavý prúd 5 / 49 Kategória: Predpisy 5. Aký priestor označuje skratka ATZ ? obmedzený vzdušný priestor okrsok letiska zakázaný vzdušný priestor 6 / 49 Kategória: Predpisy 6. Pilot LŠZ, proti ktorému zakročuje inšpekčné či vojenské lietadlo, je povinný okamžite pristáť na vhodnej ploche okamžite pristáť poznať signály zakročujúceho lietadla a riadiť sa nimi 7 / 49 Kategória: Predpisy 7. Predletová prehliadka sa robí: raz za mesiac raz ročne, vykonáva ju technik LŠZ pred každým štartom 8 / 49 Kategória: Predpisy 8. Prednosť balónov počas letu: motorové lietadlá a vetrone (klzáky) sa musia vyhnúť balónom vetrone majú prednosť pred balónmi za letu VFR majú všetky lietadlá rovnakú prednosť 9 / 49 Kategória: Predpisy 9. Povinná výbava na preletoch je: výškomer, kompas, mapa v mierke 1:100 000 až 1:500 000, alebo GPS záložný padák, rádiostanica alebo telefón záložný padák, rádiostanica, odpovedač s vysielaním polohy a výšky LŠZ 10 / 49 Kategória: Predpisy 10. Prednosť pri pristátí: pri pristávaní má prednosť lietadlo približujúce sa v menšej výške, resp. v pokročilejšej fáze priblíženia prednosť má vyššie letiace lietadlo motorové lietadlo má prednosť pred klzákom 11 / 49 Kategória: Predpisy 11. Prednosť lietadla v stave núdze: prednosť má nižšie letiace lietadlo lietadlo letiace v stave núdze má prednosť pred ostatnou prevádzkou v stave núdze má motorové lietadlo prednosť pred klzákom 12 / 49 Kategória: Predpisy 12. Skratka CTR znamená: riadenie letiska letové povolenie riadený okrsok letiska 13 / 49 Kategória: Predpisy 13. Aká je minimálna výška pri prelietavaní nad husto osídlenými oblasťami veľkomiest, miest a osád alebo nad zhromaždiskom ľudí na voľnom priestranstve alebo nad územím s faunou citlivou na hluk ? min 1500 ft AGL, aby pilot mohol bezpečne pristáť, bez ohrozenia seba, osôb a majetku minimálne 1000 ft nad najvyššou prekážkou v okruhu 600 m od lietadla 500 ft nad terénom 14 / 49 Kategória: Predpisy 14. Poriadok prevádzkovej plochy je: dokument, ktorý stanovuje základné vybavenie prevádzkovej plochy pre LŠZ a pravidlá pre prevádzku dokument, ktorý stanovuje základné charakteristické údaje prevádzkovej plochy, jej vybavenie a pravidlá pre prevádzku dokument, ktorý oprávňuje na základné využívanie prevádzkovej plochy pre LŠZ a ich vybavenie prístrojmi pre riadenie letovej prevádzky 15 / 49 Kategória: Predpisy 15. Je možné podletieť priestor TMA ? áno áno, s povolením riadiaceho na veži nie, TMA začína od zeme 16 / 49 Kategória: Predpisy 16. Aký priestor označuje skratka RMZ ? okrsok letiska nebezpečný vzdušný priestor zóna s povinným rádiovým vybavením 17 / 49 Kategória: Predpisy 17. Aký priestor označuje skratka LZR ? zakázaný vzdušný priestor nebezpečný vzdušný priestor obmedzený vzdušný priestor 18 / 49 Kategória: Predpisy 18. Aký priestor označuje skratka FIR ? letová informačná oblasť horný vzdušný priestor dolný vzdušný priestor 19 / 49 Kategória: Predpisy 19. Smer krúženia v termike sa volí: podľa najvyššie točiaceho pilota (ak ich je viac v stúpaní) podľa prvého pilota krúžiaceho v stúpavom prúde ľubovoľne, ak je už točiaci pilot dosť vysoko nado mnou 20 / 49 Kategória: Predpisy 20. Ako sa vyhýba LŠZ s inou prevádzkou letiacou oproti ? ak lietadlá letia proti sebe, navzájom sa vyhýbajú zmenou kurzu doprava musím dať prednosť, padák/rogalo je obratnejšie rýchlejší dáva prednosť a vyhne sa doprava 21 / 49 Kategória: Predpisy 21. Aký priestor označuje skratka TRA ? prechodne rezervovaný vzdušný priestor prechodne vyčlenený vzdušný priestor zakázaný vzdušný priestor 22 / 49 Kategória: Predpisy 22. Prednosť pri pristátí: pri pristávaní má vetroň (klzák) vždy prednosť pred motorovým lietadlom motorové lietadlo má prednosť pred klzákom nižšie letiace lietadlo má prednosť 23 / 49 Kategória: Predpisy 23. Pilot je povinný mať pri sebe základné dokumenty potrebné k lietaniu: pri každom lete len pri preletoch s miestom pristátia viac ako 10 km od miesta štartu len pri prelietavaní štátnych hraníc 24 / 49 Kategória: Predpisy 24. Smie sa vletieť do mraku? áno, ale iba ak jeho výška nepresahuje 1/3 priemeru základne áno, ale iba s rádiovým spojením a záchranným padákom nie 25 / 49 Kategória: Predpisy 25. Podmienky pre vykonanie letu VFR v priestore triedy G sú: letová dohľadnosť min. 5 km, mimo oblakov za viditeľnosti zeme alebo v mraku dohľadnosť 3 km letová dohľadnosť min. 5 km, mimo oblakov a za viditeľnosti zeme 26 / 49 Kategória: Predpisy 26. Minimálna dohľadnosť VFR let sa môže vykonávať pri minimálnej dohľadnosti 5 km VFR let sa môže vykonávať pri minimálnej dohľadnosti 15 km je 3 km ak sa viem počas letu orientovať 27 / 49 Kategória: Predpisy 27. Je možné lietať v priestore CTR ? áno, ale iba do 1000 ft AGL nie áno, pokiaľ máme vysielačku a sme v spojení s vežou a dostali sme na let povolenie 28 / 49 Kategória: Predpisy 28. Aký priestor označuje skratka LZP ? nebezpečný vzdušný priestor obmedzený vzdušný priestor zakázaný vzdušný priestor 29 / 49 Kategória: Predpisy 29. Prelety LŠZ môžu byť vykonávané len: za podmienok stanovených všeobecnými prepismi o riadení a využívaní vzdušného priestoru SR za podmienok VFR v čase od východu do západu slnka za podmienok stanovených všeobecnými prepismi o riadení a využívaní letového priestoru SR za podmienok IFR za podmienok stanovených všeobecnými prepismi o preletoch a iba za podmienok VFR 30 / 49 Kategória: Predpisy 30. Ak letia dvaja piloti pozdĺž svahu oproti sebe, musí uhnúť ten pilot, ktorý má : väčšiu rýchlosť svah vľavo svah vpravo 31 / 49 Kategória: Predpisy 31. Prednosť lietadiel za letu: za letu VFR majú všetky lietadlá rovnakú prednosť motorové lietadlá sa musia vyhnúť vetroňom ( klzákom), vzducholodiam, balónom klzáky sa vyhnú motorovým lietadlám, vzducholodiam a balónom 32 / 49 Kategória: Predpisy 32. Kde je možné štartovať s LŠZ? len na plochách, ktorých veľkosť to umožňuje a so súhlasom majiteľa pozemku kdekoľvek, ak sme ochotní zaplatiť vzniknuté škody na letiskách, schválených plochách a miestach prevádzky 33 / 49 Kategória: Predpisy 33. V priebehu letu je zakázané: telefonovať zhadzovať akékoľvek predmety rozptyľovať pozornosť jedlom 34 / 49 Kategória: Predpisy 34. Aká je minimálna výška pri prelietavaní mimo husto osídlenými oblasťami veľkomiest, miest a osád alebo nad zhromaždiskom ľudí na voľnom priestranstve alebo nad územím s faunou citlivou na hluk ? 500 ft nad terénom nad zemou alebo vodou alebo 500 ft nad najvyššou prekážkou v okruhu 150 m od lietadla minimálne 1500 ft nad najvyššou prekážkou v okruhu 1000 m od lietadla min 500 ft AGL, aby pilot mohol bezpečne pristáť, bez ohrozenia seba, osôb a majetku 35 / 49 Kategória: Predpisy 35. Pravidlá pre let za podmienok IFR sú: pravidlá letu pre let podľa rádiomajákov pravidlá letu pre let podľa prístrojov pravidlá letu pre let podľa informácií 36 / 49 Kategória: Predpisy 36. Prípustná vzdialenosť klzáku od svahu pri svahovaní je: 50 m 30 m stanovená podľa strmosti svahu 37 / 49 Kategória: Predpisy 37. Pilot LŠZ je povinný: mať u seba platný preukaz letovej spôsobilosti LŠZ, platný preukaz pilota na zodpovedajúci druh LŠZ a doklad o uzatvorenom poistenia na škody spôsobené tretej osobe mať u seba platnú identifikačnú kartu občana a platný preukaz pilota na zodpovedajúci druh LŠZ mať u seba platný preukaz LŠZ a platný preukaz pilota, zdravotné osvedčenie II triedy. Tieto doklady je povinný na vyžiadanie predložiť kontrolnému orgánu LAA SR, LÚ SR a orgánu polície 38 / 49 Kategória: Predpisy 38. Aký priestor označuje skratka LZD ? nebezpečný vzdušný priestor obmedzený vzdušný priestor zakázaný vzdušný priestor 39 / 49 Kategória: Predpisy 39. Pravidlá pre let za podmienok VFR sú: pravidlá upravujúce prevádzkovú dobu LŠZ v mesiacoch máj až september pravidlá letu pre let za viditeľnosti zeme pravidlá letu pre let podľa prístrojov 40 / 49 Kategória: Predpisy 40. Prednosť lietadiel počas vlečenia: motorové lietadlá sa musia vyhnúť lietadlám, ktoré majú vo vleku vetroň, transparent alebo niečo iné za letu VFR majú všetky lietadlá rovnakú prednosť lietadlá vlečúce klzáky alebo transparenty nemajú prednosť, ak letia v malej výške 41 / 49 Kategória: Predpisy 41. LŠZ pri pristávaní má prednosť pred ostatnými činnosťami v tej dobe na zemi ak sa približujú dve, alebo viacej LŠZ k jednej pristávacej ploche, aby na nej pristáli, musí pilot pomalšieho letiaceho LŠZ dať prednosť LŠZ letiacemu rýchlejšie ak sa približujú dve, alebo viacej LŠZ k jednej pristávacej ploche, aby na nej pristáli, musí pilot vyššie letiaceho LŠZ dať prednosť LŠZ letiacemu nižšie ak sa približujú dve, alebo viacej LŠZ k jednej pristávacej ploche, aby na nej pristáli, musí pilot rýchlejšie letiaceho LŠZ dať prednosť LŠZ letiacemu pomalšie 42 / 49 Kategória: Predpisy 42. Spôsobilosť LŠZ k letu vyhodnocuje počas predletovej prípravy: technik príslušného druhu LŠZ inštruktor ak je na vzletovej ploche pilot 43 / 49 Kategória: Predpisy 43. Aký priestor označuje skratka TSA ? nebezpečný vzdušný priestor zakázaný vzdušný priestor prechodne vyčlenený vzdušný priestor 44 / 49 Kategória: Predpisy 44. Na pretínajúcej sa trati má prednosť: vzducholoď pred klzákom klzák pred vzducholoďou 45 / 49 Kategória: Predpisy 45. Skratka TMA znamená: koncová riadená oblasť letiska koncová riadená oblasť priestoru triedy G označenie konca vzletovej a pristávacej dráhy 46 / 49 Kategória: Predpisy 46. Pred vykonaním zatáčky je potrebné: pritiahnuť riadiacu hrazdu / riadičku skontrolovať priestor, do ktorého sa chystám zatočiť skontrolovať predovšetkým terén pod sebou 47 / 49 Kategória: Predpisy 47. Pri krížení dráhy dvoch klzákov má prednosť: pilot letiaci sprava pilot pomalšieho klzáku pilot letiaci zľava 48 / 49 Kategória: Predpisy 48. Pilot LŠZ je povinný najmä zhodnotiť a vziať do úvahy poveternostnú situáciu pred letom a včas zisťovať bezpečné poveternostné podmienky, pri vzniknutej zložitej situácii za letu bezodkladne pristáť zhodnotiť a vziať do úvahy poveternostnú situáciu pred letom a počas letu, včas zisťovať nebezpečné poveternostné javy, pri vzniknutej zložitej situácii za letu sa správne a včas rozhodovať zhodnotiť a vziať na palubu iba posádku ktorá vie zhodnotiť poveternostnú situáciu pred letom a počas letu, včas zisťovať nebezpečné poveternostné podmienky, pri vzniknutej zložitej pilotáži sa za letu správne rozhodnúť bezpečne pristáť 49 / 49 Kategória: Predpisy 49. Vzdušný priestor triedy G je výškovo obmedzený: od zeme do 8000 ft AMSL, cez víkendy a sviatky do 10000 ft AMSL od zeme do 8000 ft AMSL, v horizontálnych hraniciach TMA 4 Poprad 10000ft AMSL od zeme do 1000 ft AGL Your score is Priemerné skóre je 65% 0% Reštart testu Ukončiť testovanie Zdal sa Vám test vhodný? Ohodnoťte ho. Odoslať ohodnotenie Naspať na všetky testy