Test PREDPISY Predpisy – všetky otázky Test z leteckých predpisov 1 / 49 Kategória: Predpisy 1. Aký priestor označuje skratka LZR ? obmedzený vzdušný priestor zakázaný vzdušný priestor nebezpečný vzdušný priestor 2 / 49 Kategória: Predpisy 2. Vzdušný priestor triedy G je výškovo obmedzený: od zeme do 1000 ft AGL od zeme do 8000 ft AMSL, v horizontálnych hraniciach TMA 4 Poprad 10000ft AMSL od zeme do 8000 ft AMSL, cez víkendy a sviatky do 10000 ft AMSL 3 / 49 Kategória: Predpisy 3. LŠZ pri pristávaní má prednosť pred ostatnými činnosťami v tej dobe na zemi ak sa približujú dve, alebo viacej LŠZ k jednej pristávacej ploche, aby na nej pristáli, musí pilot pomalšieho letiaceho LŠZ dať prednosť LŠZ letiacemu rýchlejšie ak sa približujú dve, alebo viacej LŠZ k jednej pristávacej ploche, aby na nej pristáli, musí pilot vyššie letiaceho LŠZ dať prednosť LŠZ letiacemu nižšie ak sa približujú dve, alebo viacej LŠZ k jednej pristávacej ploche, aby na nej pristáli, musí pilot rýchlejšie letiaceho LŠZ dať prednosť LŠZ letiacemu pomalšie 4 / 49 Kategória: Predpisy 4. Povinná výbava na preletoch je: záložný padák, rádiostanica, odpovedač s vysielaním polohy a výšky LŠZ výškomer, kompas, mapa v mierke 1:100 000 až 1:500 000, alebo GPS záložný padák, rádiostanica alebo telefón 5 / 49 Kategória: Predpisy 5. Poriadok prevádzkovej plochy je: dokument, ktorý stanovuje základné vybavenie prevádzkovej plochy pre LŠZ a pravidlá pre prevádzku dokument, ktorý stanovuje základné charakteristické údaje prevádzkovej plochy, jej vybavenie a pravidlá pre prevádzku dokument, ktorý oprávňuje na základné využívanie prevádzkovej plochy pre LŠZ a ich vybavenie prístrojmi pre riadenie letovej prevádzky 6 / 49 Kategória: Predpisy 6. Ako sa vyhýba LŠZ s inou prevádzkou letiacou oproti ? ak lietadlá letia proti sebe, navzájom sa vyhýbajú zmenou kurzu doprava rýchlejší dáva prednosť a vyhne sa doprava musím dať prednosť, padák/rogalo je obratnejšie 7 / 49 Kategória: Predpisy 7. Ak v stúpavom prúde nižšie letiace LŠZ stúpa rýchlejšie ako LŠZ letiace nad ním: obe LŠZ musia opustiť stúpavý prúd nižšie letiace LŠZ musí zväčšiť polomer krúženia aby sa vyhol priblíženiu vyššie letiace LŠZ uvoľní priestor nižšie letiacemu, rýchlejšie stúpajúcemu LŠZ 8 / 49 Kategória: Predpisy 8. Aká je minimálna výška pri prelietavaní mimo husto osídlenými oblasťami veľkomiest, miest a osád alebo nad zhromaždiskom ľudí na voľnom priestranstve alebo nad územím s faunou citlivou na hluk ? minimálne 1500 ft nad najvyššou prekážkou v okruhu 1000 m od lietadla min 500 ft AGL, aby pilot mohol bezpečne pristáť, bez ohrozenia seba, osôb a majetku 500 ft nad terénom nad zemou alebo vodou alebo 500 ft nad najvyššou prekážkou v okruhu 150 m od lietadla 9 / 49 Kategória: Predpisy 9. Pilot nesmie štartovať: ak má vzletová plocha sklon menší ako 25° ak je v blízkosti miesta štartu oblak typu cumulus mediocris ak by počas vzletu obmedzil alebo ohrozil iné LŠZ letiace v blízkosti miesta štartu 10 / 49 Kategória: Predpisy 10. Skratka TMA znamená: označenie konca vzletovej a pristávacej dráhy koncová riadená oblasť letiska koncová riadená oblasť priestoru triedy G 11 / 49 Kategória: Predpisy 11. Pri krížení dráhy dvoch klzákov má prednosť: pilot letiaci zľava pilot pomalšieho klzáku pilot letiaci sprava 12 / 49 Kategória: Predpisy 12. Predletová prehliadka sa robí: raz ročne, vykonáva ju technik LŠZ raz za mesiac pred každým štartom 13 / 49 Kategória: Predpisy 13. Lietať na LŠZ nad územím Slovenskej republiky je povolené pri letoch vo výškach väčších ako 150 m nad zemou len s použitím výškomeru pri letoch vo výškach väčších ako 150 m nad zemou len s použitím leteckej rádiostanice pri letoch vo výškach väčších ako 150 m nad zemou len s použitím záložného padáku 14 / 49 Kategória: Predpisy 14. Aký priestor označuje skratka FIR ? letová informačná oblasť dolný vzdušný priestor horný vzdušný priestor 15 / 49 Kategória: Predpisy 15. Prednosť pri pristátí: motorové lietadlo má prednosť pred klzákom nižšie letiace lietadlo má prednosť pri pristávaní má vetroň (klzák) vždy prednosť pred motorovým lietadlom 16 / 49 Kategória: Predpisy 16. Ak letia dvaja piloti pozdĺž svahu oproti sebe, musí uhnúť ten pilot, ktorý má : svah vľavo svah vpravo väčšiu rýchlosť 17 / 49 Kategória: Predpisy 17. V priebehu letu je zakázané: rozptyľovať pozornosť jedlom zhadzovať akékoľvek predmety telefonovať 18 / 49 Kategória: Predpisy 18. Aký priestor označuje skratka LZD ? obmedzený vzdušný priestor nebezpečný vzdušný priestor zakázaný vzdušný priestor 19 / 49 Kategória: Predpisy 19. Prelety LŠZ môžu byť vykonávané len: za podmienok stanovených všeobecnými prepismi o riadení a využívaní letového priestoru SR za podmienok IFR za podmienok stanovených všeobecnými prepismi o preletoch a iba za podmienok VFR za podmienok stanovených všeobecnými prepismi o riadení a využívaní vzdušného priestoru SR za podmienok VFR v čase od východu do západu slnka 20 / 49 Kategória: Predpisy 20. Pravidlá pre let za podmienok IFR sú: pravidlá letu pre let podľa prístrojov pravidlá letu pre let podľa rádiomajákov pravidlá letu pre let podľa informácií 21 / 49 Kategória: Predpisy 21. Je možné lietať v priestore CTR ? nie áno, pokiaľ máme vysielačku a sme v spojení s vežou a dostali sme na let povolenie áno, ale iba do 1000 ft AGL 22 / 49 Kategória: Predpisy 22. Pred vykonaním zatáčky je potrebné: skontrolovať predovšetkým terén pod sebou pritiahnuť riadiacu hrazdu / riadičku skontrolovať priestor, do ktorého sa chystám zatočiť 23 / 49 Kategória: Predpisy 23. Prednosť lietadiel za letu: za letu VFR majú všetky lietadlá rovnakú prednosť motorové lietadlá sa musia vyhnúť vetroňom ( klzákom), vzducholodiam, balónom klzáky sa vyhnú motorovým lietadlám, vzducholodiam a balónom 24 / 49 Kategória: Predpisy 24. Pilot LŠZ, proti ktorému zakročuje inšpekčné či vojenské lietadlo, je povinný poznať signály zakročujúceho lietadla a riadiť sa nimi okamžite pristáť na vhodnej ploche okamžite pristáť 25 / 49 Kategória: Predpisy 25. Prednosť lietadla v stave núdze: prednosť má nižšie letiace lietadlo v stave núdze má motorové lietadlo prednosť pred klzákom lietadlo letiace v stave núdze má prednosť pred ostatnou prevádzkou 26 / 49 Kategória: Predpisy 26. Pilot je povinný mať pri sebe základné dokumenty potrebné k lietaniu: len pri preletoch s miestom pristátia viac ako 10 km od miesta štartu pri každom lete len pri prelietavaní štátnych hraníc 27 / 49 Kategória: Predpisy 27. Pilot LŠZ je povinný: mať u seba platný preukaz letovej spôsobilosti LŠZ, platný preukaz pilota na zodpovedajúci druh LŠZ a doklad o uzatvorenom poistenia na škody spôsobené tretej osobe mať u seba platnú identifikačnú kartu občana a platný preukaz pilota na zodpovedajúci druh LŠZ mať u seba platný preukaz LŠZ a platný preukaz pilota, zdravotné osvedčenie II triedy. Tieto doklady je povinný na vyžiadanie predložiť kontrolnému orgánu LAA SR, LÚ SR a orgánu polície 28 / 49 Kategória: Predpisy 28. Podmienky pre vykonanie letu VFR v priestore triedy G sú: letová dohľadnosť min. 5 km, mimo oblakov za viditeľnosti zeme alebo v mraku dohľadnosť 3 km letová dohľadnosť min. 5 km, mimo oblakov a za viditeľnosti zeme 29 / 49 Kategória: Predpisy 29. Skratka CTR znamená: riadený okrsok letiska letové povolenie riadenie letiska 30 / 49 Kategória: Predpisy 30. Aká je minimálna výška pri prelietavaní nad husto osídlenými oblasťami veľkomiest, miest a osád alebo nad zhromaždiskom ľudí na voľnom priestranstve alebo nad územím s faunou citlivou na hluk ? 500 ft nad terénom min 1500 ft AGL, aby pilot mohol bezpečne pristáť, bez ohrozenia seba, osôb a majetku minimálne 1000 ft nad najvyššou prekážkou v okruhu 600 m od lietadla 31 / 49 Kategória: Predpisy 31. Kde je možné štartovať s LŠZ? len na plochách, ktorých veľkosť to umožňuje a so súhlasom majiteľa pozemku kdekoľvek, ak sme ochotní zaplatiť vzniknuté škody na letiskách, schválených plochách a miestach prevádzky 32 / 49 Kategória: Predpisy 32. Prednosť balónov počas letu: za letu VFR majú všetky lietadlá rovnakú prednosť motorové lietadlá a vetrone (klzáky) sa musia vyhnúť balónom vetrone majú prednosť pred balónmi 33 / 49 Kategória: Predpisy 33. Aký priestor označuje skratka TSA ? nebezpečný vzdušný priestor zakázaný vzdušný priestor prechodne vyčlenený vzdušný priestor 34 / 49 Kategória: Predpisy 34. Spôsobilosť LŠZ k letu vyhodnocuje počas predletovej prípravy: pilot technik príslušného druhu LŠZ inštruktor ak je na vzletovej ploche 35 / 49 Kategória: Predpisy 35. Aký priestor označuje skratka ATZ ? zakázaný vzdušný priestor okrsok letiska obmedzený vzdušný priestor 36 / 49 Kategória: Predpisy 36. Aký priestor označuje skratka LZP ? zakázaný vzdušný priestor nebezpečný vzdušný priestor obmedzený vzdušný priestor 37 / 49 Kategória: Predpisy 37. Prednosť pri pristátí: motorové lietadlo má prednosť pred klzákom prednosť má vyššie letiace lietadlo pri pristávaní má prednosť lietadlo približujúce sa v menšej výške, resp. v pokročilejšej fáze priblíženia 38 / 49 Kategória: Predpisy 38. Prípustná vzdialenosť klzáku od svahu pri svahovaní je: 30 m 50 m stanovená podľa strmosti svahu 39 / 49 Kategória: Predpisy 39. Pravidlá pre let za podmienok VFR sú: pravidlá upravujúce prevádzkovú dobu LŠZ v mesiacoch máj až september pravidlá letu pre let podľa prístrojov pravidlá letu pre let za viditeľnosti zeme 40 / 49 Kategória: Predpisy 40. Pilot LŠZ je povinný najmä zhodnotiť a vziať na palubu iba posádku ktorá vie zhodnotiť poveternostnú situáciu pred letom a počas letu, včas zisťovať nebezpečné poveternostné podmienky, pri vzniknutej zložitej pilotáži sa za letu správne rozhodnúť bezpečne pristáť zhodnotiť a vziať do úvahy poveternostnú situáciu pred letom a včas zisťovať bezpečné poveternostné podmienky, pri vzniknutej zložitej situácii za letu bezodkladne pristáť zhodnotiť a vziať do úvahy poveternostnú situáciu pred letom a počas letu, včas zisťovať nebezpečné poveternostné javy, pri vzniknutej zložitej situácii za letu sa správne a včas rozhodovať 41 / 49 Kategória: Predpisy 41. Prednosť lietadiel počas vlečenia: za letu VFR majú všetky lietadlá rovnakú prednosť motorové lietadlá sa musia vyhnúť lietadlám, ktoré majú vo vleku vetroň, transparent alebo niečo iné lietadlá vlečúce klzáky alebo transparenty nemajú prednosť, ak letia v malej výške 42 / 49 Kategória: Predpisy 42. Smie sa vletieť do mraku? áno, ale iba ak jeho výška nepresahuje 1/3 priemeru základne áno, ale iba s rádiovým spojením a záchranným padákom nie 43 / 49 Kategória: Predpisy 43. V bode križovania [bod 3] pri svahovom lietaní sa križujúci piloti: vyhýbajú vľavo vyhýbajú vpravo otáčajú v smere od svahu 44 / 49 Kategória: Predpisy 44. Minimálna dohľadnosť je 3 km ak sa viem počas letu orientovať VFR let sa môže vykonávať pri minimálnej dohľadnosti 5 km VFR let sa môže vykonávať pri minimálnej dohľadnosti 15 km 45 / 49 Kategória: Predpisy 45. Smer krúženia v termike sa volí: ľubovoľne, ak je už točiaci pilot dosť vysoko nado mnou podľa prvého pilota krúžiaceho v stúpavom prúde podľa najvyššie točiaceho pilota (ak ich je viac v stúpaní) 46 / 49 Kategória: Predpisy 46. Je možné podletieť priestor TMA ? nie, TMA začína od zeme áno áno, s povolením riadiaceho na veži 47 / 49 Kategória: Predpisy 47. Na pretínajúcej sa trati má prednosť: klzák pred vzducholoďou vzducholoď pred klzákom 48 / 49 Kategória: Predpisy 48. Aký priestor označuje skratka TRA ? zakázaný vzdušný priestor prechodne rezervovaný vzdušný priestor prechodne vyčlenený vzdušný priestor 49 / 49 Kategória: Predpisy 49. Aký priestor označuje skratka RMZ ? zóna s povinným rádiovým vybavením nebezpečný vzdušný priestor okrsok letiska Your score is Priemerné skóre je 65% 0% Reštart testu Ukončiť testovanie Zdal sa Vám test vhodný? Ohodnoťte ho. Odoslať ohodnotenie Naspať na všetky testy